Usuwanie oznakowania poziomego Warszawa
Usuwanie oznakowania poziomego z różnych powierzchni. Ze względu na mnogość powierzchni oraz rodzaje stosowanego oznakowania, sosowane są różne metody jego usuwania. Należy pamiętać, że usuwanie oznakowania poziomego, powinno być możliwie najmniej inwazyjne.
Dotychczasowa metoda frezowania, powoli odchodzi do lamusa. Usuwanie oznakowania poziomego w ten sposób jest co prawda tanie i szybkie, jednak coraz częściej odrzucane przez inwestorów z racji uszkodzeń powierzchni jakie powoduje. Usuwanie oznakowania poziomego wodą pod ultrawysokim ciśnieniem zyskuje coraz więcej zwolenników i tak samo jak w przypadku każdej innej metody ma ona kilka ograniczeń i wad. Hydromonitor wraz z osprzętem służącym do usuwania linii, jest sprzętem bardzo kosztownym, także jeszcze niewiele firm zajmujących się usuwaniem oznakowania poziomego, może sobie pozwolić na taki wydatek. Miejsca w których znajduje się oznakowanie poziome przeznaczone do usunięcia, z reguły nie posiada ujęć wody. Zatem istnieje potrzeba przetransportowania wody na miejsce zlecenia. Do usuwania farby drogowej tą metodą przekonuje się coraz więcej firm. Oznakowanie poziome to nie tylko drogi, coraz częściej usuwania oznakowań drogowych realizujemy na powierzchniach parkingów zewnętrznych i podziemnych, hal, i magazynów. Głownie są to powierzchnie betonowe oraz posadzki żywiczne. Oczekiwania klientów także są coraz wyższe, oczekują oni, aby usuwanie linii przebiegło możliwie w jak najkrótszym czasie, bez potrzeby niepotrzebnego zatrzymywania pracy na zakładzie.
Profesjonalne usuwanie oznakowania poziomego
Dobór odpowiedniej technologii usuwania linii, gwarantuje pełną satysfakcję. Firma Ostech świadczy usługi usuwania oznakowań, dwiema technologiami Hydromonitoring (metoda usuwania farby drogowej wodą pod ciśnieniem 2500bar), oraz metoda mieszana usuwania oznakowania poziomego, czyli połączenie metody wody pod ciśnieniem 500 bar, oraz zastosowania środków chemicznych. Rozróżniamy następujące rodzaje oznakowania poziomego. Oznakowanie cienkowarstwowe o grubości nakładanej warstwy od 0,3 do 0,8 mm, aplikowane najczęściej metodą natryskową. Najczęściej do tego typu oznakowania stosuje się farby akrylowe, rzadziej farby chemoutwardzalne. Oznakowanie grubowarstwowe o grubości warstwy od 0,9 do 5mm. Ze względu na zastosowaną technologię rozróżniamy, oznakowanie chemoutwardzalne, termoplastyczne oraz oznakowanie w postaci gotowych taśm naklejanych na powierzchnię. Tak duża różnorodność stosowanych oznakowań oraz grubości samej warstwy, wymusza na firmach zajmujących się ich usuwaniem, stosowania różnych technik.
Frezowanie oznakowania poziomego
Usuwanie oznakowań poziomych przy pomocy frezarki. Technika najbardziej inwazyjna spośród dostępnych technik, powoduje usunięcie oznakowania poziomego łącznie z kilkumilimetrową warstwą materiału, na którym zostało naniesione oznakowanie. Metoda jednak dość ekonomiczna.
Śrutowanie oznakowania poziomego
Metoda polegająca na użyciu specjalnych śrutownic przeznaczonych do usuwania oznakowań drogowych. Metoda dość ekonomiczna, nie powodująca uszkodzeń powłoki, na której zostało naniesione oznakowanie, jednak nie sprawdza się do usuwania farb drogowych grubowarstwowych.
Piaskowanie oznakowania poziomego
Czyli usuwanie oznakowań drogowych przy pomocy piaskarek. Ścierniwo wyrzucane jest z dyszy za pomocą sprężonego powietrza. Należy zaznaczyć że od 2004 roku w Polsce zabronione jest używanie piasku kwarcowego jako ścierniwa w piaskarkach pracujących na sucho. Metoda dość powolna, jednak pozwalająca na dokładne usunięcie oznakowania poziomego. Tak jak w przypadku śrutowania metoda nie sprawdza się w przypadku usuwania oznakowania grubowarstwowego. Film poniżej przedstawia działanie urządzenia piaskującego na mokro.
Wysokociśnieniowe usuwanie oznakowania poziomego
W tym przypadku stosuje się wysokociśnieniowe agregaty od ciśnieniu roboczym ponad 1000 bar. Metoda idealnie sprawdza się w przypadku usuwania oznakowania poziomego o znacznych powierzchniach. Oraz jako jedyna pozwala na usunięcie oznakowania grubowarstwowego, nie niszcząc powierzchni bezpośrednio pod naniesionym oznakowaniem. Metoda jednak najdroższa spośród technologii wymienionych powyżej.
Poniższe fotografia przedstawia oznakowanie poziome naniesione w postaci gotowych taśm przeznaczonych do naklejenia na uprzednio przygotowaną powierzchnię Klasyfikowane jako oznakowanie tymczasowe. Niestety wraz z upływem czasu oraz intensywnym ruchem kołowym, taśmy zostały dość mocno wprasowane w asfalt.